Przeczytaj zanim przystąpisz do wypełnienia wniosku:
I. Skompletuj wymagane załączniki, które należy dołączyć do wniosku:
- Oryginał lub odpis dyplomu, świadectwa ukończonej szkoły ponadpodstawowej wraz z dyplomem potwierdzającym kwalifikacje zawodowe;
- Zaświadczenia o ukończeniu kursów oraz potwierdzające uprawnienia zawodowe (dotyczy osób, które mają dodatkowe kwalifikacje);
- Oryginały wszystkich świadectw pracy lub świadectw służby;
- Orzeczenie potwierdzające stopień niepełnosprawności (wymagane w przypadku osób posiadających taki dokument);
- Dokument, na podstawie którego odmówiono przyznania statusu osoby bezrobotnej (np. decyzja o pobieraniu renty z tytułu niezdolności do pracy).
III. Zapoznaj się z:
- instrukcją elektronicznej rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy (pobierz instrukcję);
- filmem poglądowym rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy (obejrzyj film);
- instrukcją opisującą jak założyć Profil zaufany (pobierz instrukcję);
- instrukcją opisującą jak założyć konto użytkownika w Praca.gov.pl (pobierz instrukcję).