W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Od 1 czerwca 2025 r. zaszła ważna zmiana w przepisach. To nie urząd pracy, a Ty – jako osoba bezrobotna – odpowiadasz za to, by raz na 90 dni skontaktować się z nami (osobiście, telefonicznie lub online).
Nie przypomnimy Ci o tym! Brak kontaktu = utrata statusu bezrobotnego!
Utrata statusu osoby bezrobotnej wymaga ponownej rejestracji w urzędzie pracy. Okres karencji (90 dni) dotyczy sytuacji, gdy bezrobotny został wyrejestrowany po 3 latach posiadania statusu. W innych przypadkach, ponowna rejestracja jest możliwa bez karencji, ale wymaga ponownego spełnienia warunków do uzyskania statusu bezrobotnego.
ZAPAMIĘTAJ:
Osoby bezrobotne muszą utrzymywać kontakt z urzędem pracy co najmniej raz na 90 dni.
Kontakt może być osobisty, telefoniczny lub online.
Brak kontaktu z urzędem w wyznaczonym terminie skutkuje utratą statusu bezrobotnego.