Aktualności

DODATEK AKTYWIZACYJNY W ŚWIETLE NOWEJ USTAWY

Dodatek aktywizacyjny to forma wsparcia finansowego dla osób bezrobotnych z prawem do zasiłku, które z własnej inicjatywy podejmują pracę lub działalność gospodarczą.

To rozwiązanie, które pomaga osobom powracającym na rynek pracy w nowym etapie aktywności zawodowej – a co istotne – zachęca do samodzielnego działania.

Co warto wiedzieć:

● Świadczenie przysługuje, jeśli osoba bezrobotna z prawem do zasiłku samodzielnie:
– podejmie zatrudnienie lub inną pracę zarobkową,
– rozpocznie działalność gospodarczą (zgodnie z zasadami pomocy de minimis).

● Dodatek wypłacany jest przez połowę pozostałego okresu zasiłkowego, w wysokości 50% zasiłku dla bezrobotnych.

● Wypłata dodatku następuje od dnia złożenia wniosku – warto złożyć go niezwłocznie po podjęciu aktywności zawodowej.

Jak złożyć wniosek?

Skorzystaj z platformy: www.praca.gov.pl

Jak to działa?

  • Wejdź na https://www.praca.gov.pl i się zaloguj
  • Wybierz Usługi elektroniczne
  • Przejdź do Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu
  • Znajdź PSZ WPDA – wniosek o dodatek aktywizacyjny
  • Wskaż PUP Sosnowiec (wystarczy, że wpiszesz "Sosnowiec" i potwierdzisz)

Wyjątki – kiedy świadczenie nie przysługuje:
– praca u ostatniego pracodawcy lub dla tego samego zleceniodawcy,
– praca za granicą u pracodawcy zagranicznego,
– działalność gospodarcza rozpoczęta dzięki dofinansowaniu z urzędu lub innych środków publicznych,
– praca w spółdzielni socjalnej rozpoczęta w wyniku otrzymania dofinansowania.

Dodatek nie przysługuje także za okresy zawieszenia działalności w CEIDG, urlopu bezpłatnego oraz nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy.

Kontakt:
Dział Ewidencji i Świadczeń, PUP Sosnowiec:
– Magda Kuc, tel. 32 297 87 35, mkuc@pup.sosnowiec.pl
– Agnieszka Będkowska, tel. 32 297 87 73, abedkowska@pup.sosnowiec.pl

 

 

Informacje o publikacji dokumentu