Zasady rejestracji
osób bezrobotnych i poszukujących pracy.
osób bezrobotnych i poszukujących pracy.
- Pełna rejestracja elektroniczna,
polega na wniesieniu do urzędu pracy wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. Osoba otrzyma decyzję o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy i ewentualnym prawie do zasiłku w postaci elektronicznej z dniem złożenia wniosku na konto praca.gov.pl.
- Prerejestracja,
polega na złożeniu do urzędu pracy wniosku w postaci elektronicznej (bez podpisu elektronicznego).
Pracownik urzędu zadzwoni celem potwierdzenia , czy faktycznie osoba ubiega się o rejestrację. Rejestracja odbywać się będzie na podstawie:
- danych zawartych w przedłożonym formularzu,
- dokumentów załączonych do formularza,
- danych zawartych w dostępnych rejestrach,
- informacji przekazanych w rozmowie telefonicznej z pracownikiem powiatowego urzędu pracy przez osobę ubiegającą się o zarejestrowanie jako bezrobotny lub poszukujący pracy.
Za dzień dokonania rejestracji uznany jest dzień przeprowadzenia rozmowy telefonicznej.
Zachęcamy do korzystania z możliwości pełnej rejestracji elektronicznej.
Osoby które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym.
Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie: https://pz.gov.pl.
Osoby mające trudności w dokonaniu rejestracji elektronicznej mogą uzyskać pomoc telefonicznie, w godzinach 8.00-15.00 pod numerami telefonów : 32/29-78-769
32/29-78-770
32/29-78-748
W przypadku pierwszej rejestracji, elektronicznie należy obowiązkowo załączyć skany dokumentów w szczególności:
Pracownik urzędu zadzwoni celem potwierdzenia , czy faktycznie osoba ubiega się o rejestrację. Rejestracja odbywać się będzie na podstawie:
- danych zawartych w przedłożonym formularzu,
- dokumentów załączonych do formularza,
- danych zawartych w dostępnych rejestrach,
- informacji przekazanych w rozmowie telefonicznej z pracownikiem powiatowego urzędu pracy przez osobę ubiegającą się o zarejestrowanie jako bezrobotny lub poszukujący pracy.
Za dzień dokonania rejestracji uznany jest dzień przeprowadzenia rozmowy telefonicznej.
Zachęcamy do korzystania z możliwości pełnej rejestracji elektronicznej.
Osoby które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym.
Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie: https://pz.gov.pl.
Osoby mające trudności w dokonaniu rejestracji elektronicznej mogą uzyskać pomoc telefonicznie, w godzinach 8.00-15.00 pod numerami telefonów : 32/29-78-769
32/29-78-770
32/29-78-748
W przypadku pierwszej rejestracji, elektronicznie należy obowiązkowo załączyć skany dokumentów w szczególności:
- świadectwa ukończenia szkoły, dyplomy lub inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje lub zaświadczenia
o ukończeniu szkolenia potwierdzających wykształcenie, - świadectwa pracy i inne dokumenty niezbędne do ustalenia uprawnień przysługujących na podstawie przepisów ustawy
o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy np. dokumenty potwierdzające wykonywanie innej pracy zarobkowej, zaświadczenia z ZUS potwierdzające okresy pobierania świadczeń, - dokumenty stwierdzające przeciwwskazania do wykonywania określonych prac, jeżeli takie posiada,
- orzeczenia o niepełnosprawności,
- innych dokumentów niezbędnych do ustalenia statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy oraz uprawnień do zasiłku.
W przypadku ponownej rejestracji prosimy o dołączenie skanów dokumentów wymienionych wyżej, które uzyskano od momentu ostatniego wyrejestrowania w powiatowym urzędzie pracy.
Dodatkowo prosimy osoby rejestrujące się przez portal praca.gov.pl, by po założeniu konta zaznaczali zgodę na dostarczanie pism na konto praca.gov.pl, co przyśpieszy możliwość kontaktu z Państwem.
Dodatkowo prosimy osoby rejestrujące się przez portal praca.gov.pl, by po założeniu konta zaznaczali zgodę na dostarczanie pism na konto praca.gov.pl, co przyśpieszy możliwość kontaktu z Państwem.