- UTWÓRZ SWÓJ PROFIL ZAUFANY
- ZAREJESTRUJ KONTO NA PRACA.GOV.PL
- WYBIERZ ODPOWIEDNI URZĄD PRACY I ZŁÓŻ WNIOSEK
Potwierdzeniem wpisania Cię do rejestru osób bezrobotnych będzie decyzja z urzędu pracy, która przyjdzie pocztą tradycyjną lub przez stronę praca.gov.pl, zależnie od wybranej w formularzu formy kontaktu.
UWAGA:
-
Rejestracja elektroniczna jest obsługiwana przez pracownika urzędu w możliwie najszybszym terminie nie później niż 30 dni.
-
Przesłanie wniosku elektronicznego nie jest równoznaczne z uzyskaniem statusu osoby bezrobotnej. Zgłoszony wniosek o rejestrację zostanie zweryfikowany przez pracownika urzędu, który ustali czy zostały spełnione warunki do jego przyznania.
-
W przypadku decyzji pozytywnej, nadanie statusu osoby bezrobotnej i objęcie ubezpieczeniem zdrowotnym następuje z dniem wysłania wniosku elektronicznego wraz z załącznikami, opatrzonego Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, niezależnie od tego w którym dniu otrzymają Państwo odpowiedź z urzędu.
-
W przypadku zaznaczenia „kontakt przez praca.gov.pl" - decyzja o przyznaniu statusu i wszelkie dokumenty z urzędu będą przekazywane do Państwa w sposób elektroniczny. Należy logować się na konto użytkownika w Praca.gov.pl i zapoznać się z korespondencją z urzędu.
-
W przypadku wybrania „kontakt listowny" - dokumenty zostaną wysłane pocztą na wskazany w formularzu elektronicznym adres korespondencyjny.
-
Przekazanie numeru telefonu i/lub e-mail usprawni kontakt pracownika urzędu z Państwem w przypadku ewentualnych wątpliwości dotyczących przekazanych danych
REJESTRACJA, ZASIŁKI, ZAŚWIADCZENIA:
TEL: 32 297 87 63
E-MAIL: kaso@praca.gov.pl
KONTAKT DO PRACOWNIKÓW DZIAŁU EWIDENCJI I ŚWIADCZEŃ (BOX 1 DO BOX 4)